Vaiko, kuriam diagnozuotas autizmas, ugdymas
Jei ugdote vaiką, kuriam diagnozuoti įvairiapusiai raidos sutrikimai (autizmas) ar kiti raidos sutrikimai, greičiausiai kyla nemažai klausimų ir tokių iššūkių, kuriuos įveikti nepadeda įprasti ugdymo metodai. Šie vaikai gali turėti kalbos, komunikacijos sunkumų, neįprastai reaguoti arba bendrauti. Tokie vaikai įvardijami kaip sunkaus elgesio vaikai, kuriuos lydi elgesio ir emocinės problemos. Tačiau nereta elgesio ir emocinių problemų priežastis yra neįveikiami aplinkos reikalavimai, kurie kelia vaikui nerimą, stresą ir sensoriniai dirgikliai.
Pedagogams gali kilti klausimas, kaip ugdyti autizmą turinčius vaikus? Kaip tinkamai paruošti aplinką, struktūruoti veiklas? Ką daryti, jei vaikui dažnai pasireiškia elgesio ir emociniai sunkumai? Kaip sumažinti nepageidaujamo elgesio apraiškas? Jei vaikas turi ypatingų sensorinių poreikių, kaip išvengti bereikalingų dirgiklių, kokias pagalbines priemones galima būtų panaudoti ugdymo procese?
Į šiuos ir daugelį kitų klausimų, kurie kyla ugdant vaiką, kuriam diagnozuoti įvairiapusiai raidos sutrikimai, t.y. autizmas, padės atsakyti ir Jus konsultuos Sutrikusios raidos vaikų konsultavimo skyriaus specialistai. Nemažai atsakymų galite rasti svetainėje pateiktuose leidiniuose, metodinėse rekomendacijose bei vaizdo medžiagoje.
Metodinė medžiaga ir rekomendacijos
Metodinės rekomendacijos, vaizdinė medžiaga, padėsianti ugdyti vaikus, kuriems diagnozuotas autizmas
Pozityvus elgesys ugdymo įstaigoje
Pozityvaus elgesio palaikymo ir intervencijos sistema ugdymo įstaigoje
Teisinė bazė
Įstatymai, nutarimai ir kiti svarbūs dokumentai,
apibrėžiantys vaikų,
turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių
ugdymo organizavimo ypatumus